• در یک صنعت در حال رشد، کدنویسی برای بسیاری از افراد به عنوان یک انتخاب شغلی بالقوه جذاب است.
  • افرادی که می خواهند کدنویسی یاد بگیرند باید مهارت های حل مسئله، منطق و خلاقیت داشته باشند.
  • کدنویسی برای همه مناسب نیست، به خصوص کسانی که علاقه ای به فناوری ندارند.
  • فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا کدنویسی مسیر شغلی مناسبی است یا خیر.

مورخان عموماً موافق هستند که اولین برنامه نویس کامپیوتر، ریاضیدان قرن نوزدهم، آدا لاولیس بود. کدنویسی برای قرن بعد وجود داشته است، حتی اگر به طور گسترده انجام نشده باشد.

در طول چند دهه گذشته، صنعت برنامه نویسی کامپیوتر منفجر شده است.

بر اساس دفتر آمار کار (BLS)، تا سال 2020، بیش از 185000 نفر به عنوان برنامه نویس کامپیوتر در ایالات متحده کار می کنند و نزدیک به 200000 نفر به عنوان توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال کار می کنند.

این صنعت برای افراد در بسیاری از جمعیت‌شناسی، از جمله تغییر شغل‌ها جذاب است. اگرچه هر کسی می‌تواند کدنویسی را یاد بگیرد، یک شغل در این زمینه همیشه با اهداف و سبک زندگی هر کسی مطابقت ندارد.

اگر می‌پرسید که آیا باید کدنویسی را یاد بگیرید، این مقاله از هدلرن می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.
آیا برنامه نویسی مناسب شما است؟

نکاتی که باید قبل از یادگیری کدنویسی در نظر بگیرید

قبل از پرداختن به کدنویسی، مدتی را به تفکر در مورد سؤالات زیر اختصاص دهید. پاسخ‌های شما می‌تواند بینشی را در مورد اینکه آیا کدنویسی مسیر مناسبی برای شما است ارائه می‌کند.

آیا از حل مسئله لذت می برید؟

وقتی نوبت به کدنویسی می شود، حل مسئله فقط یک اتفاق گاه به گاه نیست. کدنویس ها باید به طور انتقادی فکر کنند و گاهی اوقات مشکلات پیچیده را به عنوان بخشی از شغل خود به طور منظم حل کنند. کدنویسی می تواند یک مسیر شغلی لذت بخش و هیجان انگیز برای افرادی باشد که از این چالش ها به جای ناامید شدن از آنها لذت می برند.

آیا در مورد فناوری کنجکاو هستید؟

کنجکاوی کدنویسان در مورد فناوری اغلب یکی از عوامل انگیزشی در حرفه آنهاست. یادگیری کدنویسی به آنها در مورد اجزای سازنده برنامه های کامپیوتری می آموزد. کدنویس ها می خواهند بدانند که کد چگونه برنامه ها، سیستم عامل ها و برنامه های موبایل را ایجاد می کند. اما آنها همچنین کنجکاو هستند که چگونه کد الهام‌بخش نوآوری‌ها در دنیای فناوری است.

آیا به فناوری علاقه دارید؟

به دلیل علاقه مندی کدنویس ها به فناوری، آنها می خواهند بخشی از صنعت باشند. این علاقه حیاتی است—افرادی که به طور خاص خود را نگران برنامه‌ها، رایانه‌ها و برنامه‌ها نمی‌دانند، ممکن است برای یافتن انگیزه پایدار برای ماندن در برنامه‌نویسی در مدت زمان طولانی تلاش کنند.

آیا خود را خلاق می دانید؟

اگرچه ممکن است کدنویسی برای برخی مانند مجموعه ای خشک از حروف و اعداد به نظر برسد، کدنویسان می دانند که کار آنها ساخت یک پروژه نهایی است. خلاقیت در کدنویسی می تواند پروژه های طراحی بصری منحصر به فرد، صدا و هنر بصری و نقشه برداری طرح ریزی را ایجاد کند. بنابراین در حالی که ذهن منطقی برای کدنویسی ضروری است، تفکر خلاق نیز می تواند کدنویسی نوآورانه ایجاد کند.

آیا شما با انگیزه هستید؟

بسیاری از کدنویس ها به طور مستقل کار می کنند و کارهای خود را با اعداد، حروف، نمادها و معادلات در یک صفحه نمایش هر روز انجام می دهند. این نوع سبک زندگی برای همه جذاب نیست. اما حتی کسانی که از کار کردن به این روش لذت می برند، نیاز به خودانگیختگی و نظم دارند تا به پیشرفت در کارشان کمک کند.

کدنویسی ممکن است مناسب نباشد

کدنویسی لزوما برای همه نیست. اگر یکی از نکات زیر برای شما صادق است، ممکن است از یادگیری کدنویسی خودداری کنید.

از مسیر شغلی راضی هستم

بسیاری از بزرگسالان برنامه نویسی را دنبال می کنند زیرا به آنها اجازه می دهد شغل خود را تغییر دهند تا شغل رضایت بخش تری پیدا کنند. با این حال، اگر از قبل خود را از کار خود راضی کرده اید، ممکن است کدنویسی بهترین گزینه نباشد. اگر هنوز در مورد کدنویسی کنجکاو هستید، همیشه می توانید آن را به عنوان یک سرگرمی انتخاب کنید.

علاقه ای به فناوری ندارم

کد اساساً اجزای برنامه‌های رایانه‌ای، برنامه‌های موبایل، وب‌سایت‌ها و بسیاری دیگر از محصولات فناوری را تشکیل می‌دهد. افرادی که احساس می کنند علاقه ای به فناوری ندارند، ممکن است علاقه ای به برنامه نویسی نداشته باشند که می تواند به آنها کمک کند در این زمینه برتری پیدا کنند. افراد بدون علاقه به فناوری هنوز هم می توانند یاد بگیرند که چگونه به عنوان یک سرگرمی کدنویسی کنند، اما ممکن است کدنویسی را به یک حرفه تبدیل نکنند.

هیچ علاقه ای به ساخت اپلیکیشن یا وب سایت ندارید

یکی از رازهای موفقیت این است که فرد به کار خود افتخار کند. برنامه نویسانی که یک اپلیکیشن یا وب سایت طراحی می کنند، وقتی کار خود را کامل می کنند، این حس رضایت را احساس می کنند. با این حال، افرادی که علاقه ای به ساخت اپلیکیشن ها و وب سایت ها ندارند، ممکن است احساس نکنند که در محصول نهایی سرمایه گذاری کرده اند.

مزایا و چالش های یادگیری برنامه نویسی

فواید

  • فرصت های شغلی برای توسعه دهندگان وب : BLS تعداد مشاغل را برای توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال پیش بینی می کند که از سال 2020 تا 2030 حدود 25500 شغل افزایش یابد - که افزایش 13 درصدی است.

  • حقوق بالا : از ماه مه 2020، توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال میانگین حقوق سالانه 77200 دلار دریافت می کنند، ارقام BLS نشان می دهد. برنامه نویسان کامپیوتر با حقوق متوسط 89,190 دلار، حتی بیشتر درآمد دارند. ( در زمان نوشته شدن این مقاله دلار در ایران 46 هزارتومان قیمت دارد)

  • محل کار انعطاف پذیر : از آنجایی که کدنویس ها در رایانه های خود کار می کنند، بسیاری از افراد در صنعت از راه دور کار می کنند. این برای افرادی جذاب است که می خواهند در خانه کار کنند، نمی خواهند نقل مکان کنند .

چالش ها

فرصت های شغلی برای برنامه نویسان کامپیوتر : برخلاف زمینه رو به رشد توسعه وب، برنامه نویسی کامپیوتر ممکن است شاهد کاهش فرصت های شغلی در دهه آینده باشد. BLS پیش‌بینی می‌کند که تعداد مشاغل این افراد حرفه‌ای از سال 2020 تا 2030 به میزان 10 درصد کاهش یابد و صنعت حدود 18000 شغل را از دست بدهد.

زمان یادگیری کدنویسی: یادگیری کدنویسی زمان می برد. ما در هدلرن دوره های آموزشی برنامه نویسی با بالاترین کیفیت و کاملترین محتوا را تولید میکنیم اگر علاقه ای به یادگیری برنامه نویسی دارید اینجا کلیک کنید
هزینه یادگیری کدنویسی: آموزش کدنویسی یک سرمایه گذاری پولی نیز هست.ما در هدلرن دوره های آموزشی برنامه نویسی با بالاترین کیفیت و کاملترین محتوا را با کمترین هزینه تولید میکنیم اگر علاقه ای به یادگیری برنامه نویسی دارید اینجا کلیک کنید

باور های غلط در مورد برنامه نویسی

یادگیری کدنویسی فقط برای جوانان است: برای یادگیری نحوه کدنویسی نیازی نیست که یک بومی دیجیتال باشید. در نگاه اول، کدنویسی برای همه - جوان یا پیر - مانند یک زبان جدید به نظر می رسد، بنابراین همه در یک زمین بازی یکسان شروع می کنند. بزرگسالانی که سال‌ها کار می‌کنند معمولاً برای تغییر شغل خود برنامه‌نویسی می‌خوانند.

فقط متخصصان ریاضی می توانند کدنویسی را بیاموزند: کدنویسی به برخی از مهارت های ریاضی اولیه و تفکر منطقی نیاز دارد. با این حال، برای یادگیری نحوه کدنویسی نیازی به درک حساب پیشرفته ندارید. اگر بتوانید معادلات ساده بنویسید، می توانید نحوه کدنویسی را یاد بگیرید.

برای یافتن شغل باید هر زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید: دنیا صدها زبان برنامه نویسی دارد و یک نفر نمی تواند به همه آنها مسلط شود. با تسلط بر یک زبان می توانید یک شغل اولیه پیدا کنید. سپس می‌توانید با گسترش کارنامه خود به چند زبان پرتقاضا، مانند جاوا اسکریپت، پایتون و CSS، احتمال استخدام خود را افزایش دهید - اما می‌توانید به مرور زمان این کار را انجام دهید.