فتوشاپ چیست ؟

فتوشاپ یک نرم افزار ایجاد تصاویر، طراحی گرافیکی و ویرایش عکس است که توسط شرکت Adobe (ادوبی) توسعه یافته است. این نرم افزار بسیاری از ویژگی های ویرایش تصویر را برای تصاویر مبتنی بر پیکسل، گرافیک شطرنجی و گرافیک برداری ارائه می دهد.

Adobe Photoshop (ادوبی فتوشاپ ) اولین بار در سال 1988 منتشر شد. توسط توماس و جان نول ایجاد شد، در ابتدا برای رایانه های مکینتاش توسعه داده شد اما اکنون برای سیستم عامل های ویندوز و macOS در دسترس است.

فتوشاپ بخشی از Adobe Creative Cloud است که شامل ابزارهای محبوب دیگری مانند Adobe Illustrator، Photoshop Lightroom و Adobe Dreamweaver است. Photoshop Creative Cloud به کاربران این امکان را می دهد که از هر کجا بر روی تصاویر و محتوای گرافیکی کار کنند.

فتوشاپ چگونه کار می کند؟

فتوشاپ برای مدت طولانی برنامه دستکاری تصویر استاندارد صنعت بوده است که نام آن به یک فعل تبدیل شده است. در اصطلاح رایج است که بگوییم یک تصویر "فتوشاپ" شده است، یا حتی فقط "خرید" شده است، به این معنی که ویرایش یا دستکاری شده است.

فتوشاپ از یک سیستم ویرایش مبتنی بر لایه استفاده می کند که ایجاد و تغییر تصویر شطرنجی را با پوشش های متعددی که از شفافیت پشتیبانی می کنند، امکان پذیر می کند.

لایه ها همچنین می توانند به عنوان ماسک یا فیلتر عمل کنند و رنگ های زیرین را تغییر دهند. سایه ها و سایر افکت ها را می توان به لایه ها اضافه کرد.

Adobe Photoshop (ادوبی فتوشاپ ) را به عنوان ابزاری برای حرفه ای ها تبلیغ می کند. با این حال، مبتدیان می توانند از فتوشاپ نیز با بسیاری از آموزش های مفید موجود در بازار استفاده کنند که کاربران را در مورد نحوه استفاده از ویژگی های مختلف فتوشاپ آموزش می دهد.

فتوشاپ

ویژگی های فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ دارای بسیاری از ویژگی ها، فونت ها، افکت ها و ابزارهای قلم مو یا قلم است. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • براش ها یکی از محبوب ترین ابزارهای فتوشاپ هستند. می توان از آنها برای افکت های مختلف از جمله ترکیب بندی، نقاشی، پاک کردن و روتوش تصاویر استفاده کرد.
  • Clone Stamp به شما این امکان را می دهد که پیکسل ها را از یک ناحیه از یک تصویر کپی کنید و آنها را در قسمت دیگری جایگذاری کنید. این برای تعمیر تصاویر آسیب دیده یا خراب مفید است.
  • Healing Brush شبیه Clone Stamp است، اما پیکسل های کپی شده را با پیکسل های اطراف ترکیب می کند تا ظاهری طبیعی تر داشته باشد.
  • History Brush به شما امکان می دهد یک تصویر را به حالت قبلی برگردانید. این برای خنثی کردن اشتباهات یا بازگشت به نقطه‌ای از جریان کاری که از تصویر راضی بودید مفید است.
  • تاری پیکسل های یک تصویر را تار می کند و باعث می شود کمتر متمایز شوند. این می تواند برای ایجاد ظاهری نرم و رویایی یا کاهش ظاهر چین و چروک و سایر عیوب استفاده شود.
  • Sharpen برعکس Blur عمل می کند و پیکسل ها را متمایزتر می کند. این می تواند برای شفاف تر جلوه دادن تصویر یا ایجاد جلوه دراماتیک تر مفید باشد.
  • Dodge و Burn برای روشن یا تیره کردن قسمت های تصویر استفاده می شوند. اینها معمولاً در روتوش عکس استفاده می‌شوند تا سوژه‌ها واضح‌تر به نظر برسند.
  • ابزار Sponge می تواند رنگ یک تصویر را جذب یا آزاد کند. این برای اصلاح رنگ های خیلی روشن یا خیلی تیره مفید است.

آخرین نسخه فتوشاپ چیست؟

آخرین نسخه، فتوشاپ 2022 (دسکتاپ)، نسخه 23.3.1 است که در آوریل 2022 منتشر شد، در حالی که Adobe آخرین نسخه ابری را در اکتبر 2021 منتشر کرد.

جدیدترین نسخه فتوشاپ، پشتیبانی از کپی پیست را از ایلاستریتور به فتوشاپ به‌روزرسانی کرد و جابجایی لایه‌های متن و سایر ویژگی‌های تایپوگرافی را آسان‌تر کرد. Adobe همچنین در ویژگی Sky Replacement کیفیت را در لبه‌های اشیاء بهبود بخشیده است. پیشرفت‌های بیشتر شامل افزودن گزینه‌های ترکیب‌بندی چند رشته‌ای و GPU برای عملکرد سریع‌تر، امکان جستجوی اسناد ابری در موارد اخیر و بهبود تنظیمات برگزیده ذخیره‌سازی فتوشاپ است.

Adobe همچنین عملکرد کاهش لرزش دوربین را به دلیل ناسازگاری با پلتفرم های توسعه جدیدتر و قابلیت اشتراک گذاری سریع به دلیل عدم استفاده حذف کرده است. با این حال، این شرکت پشتیبانی از دوربین ها و لنزهای اضافی را اضافه کرده است.

نسخه‌های اخیر فتوشاپ همچنین شامل ویژگی‌هایی مانند ابزار انتخاب شی، پانل ویژگی‌ها، میانبرهای صفحه‌کلید به‌روزرسانی شده برای رنگ و قلم مو، تغییر شکل تغییر شکل پیشرفته و گزینه حذف تصویر پس‌زمینه است.

آنها همچنین برخی از عملکردهای اداری مانند ویژگی های اتوماسیون را برای کاهش نیاز به کارهای تکراری در خود جای می دهند.

مجموعه ویژگی‌های فتوشاپ را می‌توان از طریق پلاگین‌های فتوشاپ که برنامه‌هایی هستند که مستقل از فتوشاپ توسعه و توزیع می‌شوند و می‌توانند در داخل اجرا شوند و ویژگی‌های جدید یا بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهند، بیشتر گسترش داد.

چه کسانی از فتوشاپ استفاده می کنند؟

عکاسان، طراحان گرافیک، طراحان وب، سازندگان ایموجی Discord و سازندگان میم همگی از فتوشاپ برای ویرایش تصاویر، ایجاد تصاویر جدید با کیفیت بالا یا هر دو استفاده می کنند.

درآمد افراد متخصص در فتوشاپ

افرادی که در زمینه کار با فتوشاپ تخصص دارند و مهارت زیادی در این زمینه دارند درآمد بسیار بالایی دارند و معمولا به سرعت جذب می شوند شما هم اگر علاقه به فتوشاپ دارید یا می خواهید درآمد زیادی ( حتی در خانه ) داشته باشید یادگیری فتوشاپ را از دست ندهید .

یادگیری فتوشاپ

شما می توانید آموزش فتوشاپ را از مقدماتی ( صفر صفر ) تا پیشرفته از طریق دوره آموزش فتوشاپ از مقدماتی تا پیشرفته که در وب سایت هدلرن است یاد بگیرید و درآمد زایی خود را شروع کنید.
برای مشاهده و ثبت نام دوره آموزشی آموزش مقدماتی تا پیشرفته فتوشاپ اینجا کلیک کنید